ÇALIŞANLARA YÖNELİK ETİK DAVRANIŞ KURALLARI |
1-Personel kendi sorumluluklarını bilir ve gereğini zamanında hakkıyla yerine getirir. |
2-Mesai kavramına özen gösterilir. |
3-Çalışanlar arasındaki ilişkilerde iyi niyet esastır. |
4-Yöneticiler ve çalışanlar birbirlerine güvenir. |
5-Çalışanlar birbirleriyle işbirliğine ve bilgi paylaşımına açıktır. |
6-Her kademedeki çalışanın düşüncelerinin ve sorunlarının rahatça söylenebildiği ve dikkate alındığı bir ortam vardır. |
7-Yöneticiler ve çalışanlar birbirlerini sonuna kadar dinler. |
8-Çalışanlar hiyerarşik kademeleri izleyerek gerektiğinde en üst kademe ile iletişim kurabilir. |
9-Çalışanlara önyargılı yaklaşılmaz ve kendini gösterebilme fırsatı verilir. |
10-Çalışanların yanlışlıklarını ve eksikliklerini düzeltmeleri konusunda yapıcı yaklaşım gösterilir. |
11-Çalışanların eşit şartlarda kişisel/mesleki gelişimi ve eğitimi sağlanır. |
12-Kariyer gelişiminde ve terfilerde liyakata uyum esastır. |
13-Motivasyon artırıcı çalışmalar yapılır. |
14-Çalışanların performansı ödüllendirilir. |
15-Çalışanlar kişisel çıkarları için diğer çalışanların zarar göreceği davranışlarda bulunmazlar. |
16-Personele kurum için değerli ve önemli olduğu hissettirilir. |
17-Personel sunulan imkanlardan adil bir şekilde yararlandırılır. |
18-Personelin sağlığının fizyolojik ve psikolojik olarak olumsuz etkilenmemesi sağlanır. |
19-Çalışanlara yönelik sosyal etkinliklere önem verilir. |
20-Personelimizin ünvan ve uzmanlık alanlarına göre iş dağılımı adaletli yapılır. |
21-Çalışanların özlük hakları tam ve adil şekilde verilir. |
22-Çalışanlarımız haksızlıklar karşısında yasal haklarını bilir ve kullanır. |
23-Çalışanlarımız yetki ve sorumlulukları dahilinde hareket ederler
|