1-İl Müdürlüğü için gerekli araç, gereç ve malzemenin temini ile ilgili hizmetleri yürütmek. Bu amaçla satın alma ve ihalelerle ilgili işlemleri yapmak
2- Mevcut binaların bakım ve onarımları ile ihtiyaç duyulan bina ve arazilerin kiralama, tahsis işlemlerini yapmak
3- Demirbaş ve tüketim malzemeleri ile ilgili kayıtları tutmak, devir teslim ve terkin işlemlerini yapmak. Taşınır kayıt ve kontrol işlemleri ile ilgili Sayıştay Başkanlığına ve Bakanlığa hesapları göndermek
4- Evrak ve arşiv hizmetlerini düzenlemek ve yürütmek
5-İl Müdürlüğünde görev yapan tüm personelin mali işler ile ilgili hizmetleri yürütmek.
6- İl Müdürlüğünde görev yapan tüm personelin atama, kadro yükseltilmesi, emeklilik işlemleri, özlük işlemleri, izin ve fazla mesai işlemlerini yürütmek.
7- Mevcut binaların ve Müdürlük kampusunun temizlik, bakım, aydınlatma, taşıma ve güvenlik hizmetlerini personel ve kamera sistemi ile takip etmek ve bu hizmetleri yapan personelin sevk ve idaresini sağlamak.
8-İl Müdürlüğü kampusu bahçe düzenleme ve peyzaj işlemlerini yürütmek.
9- İl Müdürlüğü adına tahsis edilen ödeneklerin İlçe Müdürlüklerine dağıtımını yapmak. Müdürlük adına yapılan harcamaların ödeme emirlerini düzenlemek ve takip etmek.
10- Müdürlüğün protokol hizmetlerini yürütmek, ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliği yaparak, toplantı, brifing ve görüşme düzenlemek.
11- İhtiyaç duyulan mutemet avanslarını açmak ve mahsup işlemlerini takip etmek.
12- Lojman tahsisleri ile ilgili işlemleri yürütmek.
13- Personelin Müdürlüğe geliş ve gidişlerini sağlamak üzere servis aracı işletilmesi işlemlerini yürütmek.
14- Yemekhane ve tabldot işlemlerinin yürütülmesi, kayıtlarının düzenlenmesi ve tutulması, yiyecek yardımı ödeneğinden faydanılmasını sağlamak.
15- Müdürlüğümüzde çalışan personelin yazlık ve kışlık giyim eşyalarının temin edilmesini ve dağıtılmasını sağlamak.
16- Müdürlüğümüze tahsisli taşınmaz malların kayıt ve bilgilerini tutmak.
17- Müdürlüğümüze tahsisli taşınmaz malların devir veya intifa hakları ile ilgili işlemleri yürütmek.
18- Müdürlüğümüze ait taşınmaz malların fiziki denetimlerinin yapılmasını sağlamak.
19- Müdürlüğümüze ait binaların onarımları ile ilgili keşifleri düzenlemek ve kontrollük hizmetlerini yürütmek.
20- Müdürlük bünyesinde hizmet veren sağlık kurumu ve sağlık personelinin sevk ve idaresini yapmak
21- Müdürlük bünyesinde görev yapan personelin ve bakmakla yükümlü oldukları aile fertlerinin vizite ve tedavi hizmetlerini yürütmek. Hastanelerde yaptırdıkları tedavileri mukabil faturaları ödeme emri belgesine bağlamak, hastanelerle konu ile ilgili yazışmaları yapmak.
22- Döner Sermaye İşletmesi ile ilgili her türlü işlemi yürütmek.
23- Müdürlük bünyesinde bulunan Kreş ve Gündüz Bakımevinin her türlü ihtiyacının karşılanması, görevli personelin sevk ve idaresini yürütmek.
24- Müdürlük personelinin etkili hizmet yapabilmesi için düzenlenecek hizmet içi eğitim programlarını yürütmek.
25- Müdürlüğe ait alet, makine ve araçların bakım onarım işlerini yaptırmak.
26-Müdürlüğün genel kayıt işlemlerini yapmak ve evrak sirkülasyonunu takip etmek.
27-Valilik ve diğer kamu kurumları ile yapılan yazışmalar ile ilgili posta ve kurye işlemlerini yürütmek.
28-Müdürlük kampusu içerisindeki otoparkın düzen ve işletilmesini sağlamak.
29-Müdürlüğümüze iş takibi için gelen gümrük müşavirliği personellerine çalışma ve dinlenme imkanı sağlamak.
30-Müdürlüğümüzün her türlü ulaşım, haberleşme, posta ve kargo işlemlerini yürütmek.
31-İnternet ağının yönetimini sağlamak.
32-İl Müdürünce verilecek benzeri görevleri yapmak.